maandag 6 mei 2013

Recept: Aardappelsalade


The sun has come out! Eindelijk, het zonnetje schijnt in Nederland. Al mag ik eigenlijk niet klagen over zongebrek na 6 weken zon in Australië, toch is het lekker dat als je 's ochtends  op de tram staat de wachten, je niet meer vergaat van de kou. Als het lekkerder weer wordt, heb ik minder zin in 'zwaar' eten, en trek in lekkere lichte dingen, zoals salades. Deze aardappelsalade maakte ik een poosje geleden, en hij is erg goed bavallen. Ik denk dat dit op het menu staat voor vanavond, misschien met gegrilde kip? 

Het fijne van deze salade, is dat ie snel te maken is, je er niet veel voor nodig heb én hij is zowel warm als koud heerlijk.



Snijd de wat grotere aardappeltjes door de helft, de kleintjes laat ik meestal heel. Kook ze in de schil in een pan met ruim water tot ze gaar zijn, dit duurt ongeveer 20 minuutjes.

Doe ondertussen wat olijfolie in een kom en snijd de knoflook in stukjes en de basilicumblaadjes in kleine reepjes. Voeg dit toe aan de olie samen met wat peper en zout, en het sap van een halve citroen.

Giet de aardappeltjes af en voeg deze toe aan de olie. Snijd de rode ui in ringen en voeg deze ook toe aan de salade. 
Hussel alles goed door elkaar. Voeg naar smaak meer peper, zout, citroen of basilicum toe. Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

  1. Super lekker dit! en makkelijk te maken zeg :) Meestal als ik een keer moet koken word het iets heel simpels en niet zo heel lekker... haha
    Maar dit moet zeker te doen zijn!

    Ik heb nog best wel redelijk verkocht op koninginnedag! Een paar dingen maar weer mee naar huis genomen omdat we uiteindelijk alles voor 50 cent wegdeden :P

    x

    BeantwoordenVerwijderen